The perseverance, excess and suffering in the life and works of the explorer, filmmaker and photographer Alberto Maria De Agostini (1883-1960) are arbitrarily reinvented. Having left his village in Piemonte at the age of 26 to become a missionary, he reached Patagonia and the Tierra del Feugo in 1910. He scaled mountains, discovered fjords and explored glaciers, naming them all. On encountering the anguish and pain of the destruction of the last Indio natives, he expressed these feelings eloquently through the photo plates and frames of his beautiful film Terre Magellaniche. All of this ends up as an imaginary and chaotic repository of memories, amongst the sad, hoarded remains of “white civilisation”.