Following on from Douglas Gordon’s collaboration with Philippe Parreno, Zidane: A 21st Century Portrait, the film k.364 is an exercise in portraiture, it is a portrait of a piece of music. It traces the journey made by Avri Levitan and Roi Shiloach – musicians of Polish Jewish origin – as they return to the lands their parents fled in 1939.