In the middle schools of via Schiavazzi and via Meilogu, on the outskirts of Cagliari, love is more important than grammar. Brendon loves Munira but she is too scared that her father might find out. Noemi also likes Nicola, but she must hide her cumbersome body to become accepted. And if Andrea and Michelle quarrel every day over Antonio, Alberto and Jonathan must separate forever when Vanessa arrives in their lives. For Kadim there is no time for all this: he must find a job to continue to live and go to school in the city.