Thessaloniki. Stergios, a shady and tormented guy, has his 27th birthday. His mother Gena stays at home consumed by her solitude; his brother Thanos, back home after many years, is trapped with uncle Antonis in the traffic jam of Athens, caused by a manifestation against the economic crisis that is haunting the whole country; his uncle Nikitas is going to lecture at the university; his aunt Stella, who made him grow, teaches literature to kids; his cousin Anna reaches the TV studio where she works. In the space of an apparently normal day, Stergios and his relatives come to terms with their private past, dealing with the history of Greece in the last thirty years.