After finishing university Laura Kuper has to choose between her desire to have children and Hans, the great love of her life. Her sister Cecilia is driven into the depths of a newly emerging form of terrorism by her unrequited love for Konstantin, and Philip, the family’s youngest child, does his bit for Germany in a desperate war for the last Asian oil fields. A destabilised family deal with their hopes and fears as they face their future in a destabilised world.