Manchester, Northern England, 1976. The now much-diminished, but still claustrophobic and dysfunctional, Khan family continues to struggle for survival. Sajid, the youngest Khan, is under heavy assault both from his father's tyrannical insistence on Pakistani tradition, and from the fierce bullies in the schoolyard. His father decides to pack him off to Mrs. Khan No 1 and family in the Punjab, the wife and daughters he had abandoned 30 years earlier. The sequel to East is East, West is West is the coming of age story of both 15-year-old Sajid and of his father, 60-year-old George Khan.