In Lecce, one of the most beautiful cities of southern Italy, people are waiting for the opening night of "Aida". The Opera piece will be set in a square and staged by a Moscovite company. Patron of the event is notorious crime boss Michele Verrio, while his lover, ex soprano Lunetta, is manager of the show.
Lunetta belongs to an aristocratic and music loving family. Her brother, the journalist Sergio, has left the city after Verrio's men blew his car up as a worning to stop him from carrying on an inquiry on mafia gangs.
Sergio is Mara's ex husband. Sabina was born from their union: the giri is now 19 and studies violin in America. Mara re-married, to Emilio: he's more reliable and down-to-earth than Sergio and has helped Mara bring Sabina up -even though he's had to engage in a "financial relationship" with Verrio for the purpose.
Sabina is coming back and Mara and Emìlìo go to the airport to meet her. But they find out that Giovanni, Verrio's son, has been studying in America too. Sabina and Giovanni arrive together and hold hands; Sabina is visibly pregnant.