Forty-six boys and girls aged 14 to 18 years from the city of Wuppertal, without any previous experience, agree to participate in Kontakthof, a contemporary play created in 1978 by Pina Bausch. These young people of different backgrounds are able to overcome their teenage inhibitions as they work on this emotionally and physically demanding play.