The story of Omar, an attractive young graduate student who becomes involved in a romantic triangle as he sets out to write a book about the life of his literary hero. As Omar gets more involved in the real lives that inspired the work of his favorite writer, he finds his own life changed, and for the first time experiences a world of intrigue, heartbreak, and eroticism that he had only read about in books .