Tiziano Terzani, long-time Spiegel magazine Asia correspondent and renowned author, invites his son Folco to his retreat, a small mountain village northwest of Florence. It turns into a very special visit: Tiziano is seriously ill with cancer and wants to tell his son the story of his life in the time remaining before his death. Tiziano and Folco talk every day, reflecting on their own lives, discussing society, modern times, young people and the world.