Diego, a Roman bureaucrat with a handicapped son, meets Walid, a rich Syrian businessman and also the father of a severely handicapped boy. The two strike up an unusual friendship: they start meeting at Turkish baths, spending lavishly and hanging out with Walid’s intriguing sister-in-law Zaira. Diego and Walid fly off to Syria to check out the parcel of land Walid’s bought for his son. Back from the trip, Diego’s relationship with his wife finds renewed passion which the grief of dealing with the son had removed; all the while Walid mysteriously disappears and is wanted for terrorism. Diego tries to track him down with the secret service hot on his trail, chased through an ambiguous and suffocating Rome - only to discover the shocking truth.