The animals in the African savannah are confused: where has all the water gone? It should have come gushing in from a mountain canyon a long time ago. Their thirst and worries continue to grow, especially since the only little water hole is being closely guarded by ferocious buffaloes and rhinos. The brave little meerkat Billy and the peace-loving lion Socrates take off in search of water. The hotel owner Smith had a huge dam built and is wasting all the water for a luxury hotel. And of all places, it is here that politicians are holding a conference about the protection of the environment. So, the animals answer to this with their own conference: elephant Angie calls on everything that can run, fly, trample or crawl to defend themselves, in what becomes the kick-off to a turbulent offensive full of beastly tricks.