When the deafening rattle of war dies away, we see Stevo, scared, running about the field where traces of warfare can be seen and where his house, likewise badly damaged, stands. He is left alone with his daughter Dunja and son Small as his wife has been hit by one of the grenades. When it seems that the worst is over, a terrible rumble can be heard from a distance and keeps nearing the house as a threat. Stevo discovers, confused, that the vehicle which stopped in front of the house is not a killing machine but a rather unusual vehicle of Circus Fantasticus. Getting know of the group of bizarre but utterly human characters changes the life of Stevo and his children, and they join the circus caravan which sets off on a new journey.