It is dawn of April 25 1974 when Marco, a 25-year-old Italian and Victor, his Portuguese friend leave Paris in a yellow Citroen 2CV for Lisbon. The Portuguese capital was liberated the night before after one of the most durable dictatorships ever seen in Europe.