A record of the absurd events following a competition for the design of the National Library building in Prague. The winning design in the first Czech international competition and the first competition in a free country was Jan Kaplicky's. The Czech architect, who has long been working in London, has provoked many a controversy with his futuristic designs, to mention the famous department store in Birmingham. Far ahead of its time, the library building design was dubbed the Octopus and its opponents didn't want it to "ruin Prague's panorama". Meanwhile, for Kaplicky this project was everything.