Clara, the young ballerina unexpectedly gets a tempting offer from a famous foreign choreographer: one year abroad, further education, appearances. She thinks that her wildest dream comes true. Her love however doesn’t share her happiness, he brakes off the relationship. Clara still sticks to her decision, but accidentally the fabulous offer falls flat. She falls into depression. By this time she meets a sympathetic, older doctor and she falls into love with him. When it turns out that it was all cheating, the doctor is married, the physically and spiritually exploited Clara is compelled to face her fate.