Germany, 1772 - the young and boisterous Johann Goethe is sent by his father to a sleepy little town to mend his ways after failing his law exams. At first, he tries to do his best at the Supreme Court and even convinces his superior Kestner. But then Lotte enters his life and nothing is the same as before after they fall in love. However, Johann is unaware that Lotte is in fact already engaged to Kestner... The dramatic and unfulfilled love between the young poet and Lotte was the template for Goethe's masterpiece "The Sorrows of Young Werther".