On the night between 24 and 25 April 1974, in Portugal, a prohibited song is transmitted on the radio: “Grândola". It could be a sign of protest made by an opposing journalist, but in fact it represents a ‘go ahead’ for a military “coup d’état” which will deeply change the country and several, vast territories in Africa. The officers of MFA (Armed Force Movement) are in their early thirties and are all Captains, except for one man who is a Major. They are tired of witnessing and experiencing a colonial war that This group of men finally causes the fall of a strongly established European dictatorship - the fascist regime lasted for forty years in Portugal.