The true story of Maruge, an old Mau Mau rebel in his eighties, who knocks on the door of a bush primary school, seeking the free education promised by the Kenyan government to everyone. Maruge fought for Kenya’s liberation and now feels he has earned the chance of the education he was denied for so long – even if it means sitting in a first grade classroom with six-year-olds. The teacher Jane Obinchu supports Maruge’s struggle, and together they face the opposition from parents and officials who think it’s a waste educating this old man.