With her son Edward about to embark on a volunteer trip to Africa, doting mother Patricia wants to give him a good send-off, and gathers her family together for a getaway to a holiday home on idyllic Tresco, one of the Isles of Scilly. Edward's father's attendance is eagerly anticipated, though sister Cynthia appears to be there under some duress, going through dutiful motions. Cook Rose is happy to tend to the family, though her presence causes some discomfort. The holidaymakers spend their time walking, cycling, taking picnics and being tutored in oil painting, appreciating the breathless beauty of their surroundings. Gradually, deep fractures within the family set-up begin to surface.