Tom inexplicably leaves his wife and child, and finds himself deliberately down-and-out on the unforgiving streets of London. In a doctor's waiting room, Aidan, a motormouth with a curious lisp, jabbers away about nothing in particular to folk who couldn't care less. Much to Tom's disdain and discomfort, Aidan latches on to him and, with nowhere else to go, Tom finds himself in Aidan's flat, unable to escape the strange man's orbit. Aidan's girlfriend Linda is quite unlike her naïve partner, being streetwise and aggressive, and Tom witnesses their malfunctioning relationship.