Ireland. Over the course of five days, several people collide and pass each other by. And sometimes, unknown to themselves, they affect each other’s lives; occasionally happily - more often times tragically. Jess, along with her mother Jean and their beloved dog Mr. Bones, flee from her abusive stepfather Stephen and seek refuge with her lonely grandmother Margaret. Jackie, their widowed neighbor, is reconciled with her sons Robbie and Brian and cares for a litter of kittens. Alison, a young veterinarian who has a messy affair with Stephen, reclaims her independence and decides to keep her child, whilst he is left with nothing, literally hitting rock bottom. Meanwhile, homeless drug addict Nick saves an old, neglected dog and together, resolved and at peace, they relinquish their fragile grasp on life.