The story of a young woman who lived in Galilee two thousand years ago, Mary of Nazareth, thanks to whom, with the birth of her son Jesus, a new era in the history of mankind was born. The questions the film raises are just as pertinent today; framed from an exquisitely female perspective, they concern birth, growth, childrearing, women’s role in society, and the meaning of the word “love”.