A realistic comedy that tells the story of a present day southern Italian family: the Gagliardi. They live in different parts of Italy: Rosa, the eldest daughter, is married with two children, she never cries, she lives and works in Bari, because she has chosen to stay in her hometown. Tommaso is single, has a clothes shop, lives in Bari; he does not ask himself any questions and resolves his problems his way: postponing.