Inspired by his own psychological excavations, Andoni develops the concept to apply to modern-day Palestine, a project that inspires this witty, personal and compelling film. Featuring a colorful array of characters, including members of the director's own family, Andoni explores the individual memories of Palestinians, whose life experiences have been shaped by military occupation, oppression of the people and continuous erosion of citizens' rights. In a place so dominated by collective consciousness and identity, finding individuality becomes the focus of this fascinating - and moving - study.