You may well live in the same city, do the same job, belong to the same social class and have almost identical families consisting of a wife, two children and an assortment of aunts, uncles and grandparents, but none of this necessarily means that you are equal. Paradoxically you do not have the same rights, not can your children go to the same school. You discover that you are thought of as being "different" because of your birth and because of your race.