Two stories run on parallel lines in a nocturnal Rome. Marcello is an easygoing sixty-five year old film producer trying to convince a beautiful actress to accept a part in a film. The other protagonist is a group of petty criminals and illegal immigrants who pass the night stealing, taking drugs, having sex and drinking.