Nothing new ever happens on the tiny Friesian island called Spiegeleiland, and not even tourists to the isolated home of the naïve bunch that is Otto and his four best friends. But all that changes when a shady businessman turns up and makes away with Otto's valuable painting to store it in his Casino safe. Together, the friends head off for the mainland and quickly devise a cunning but crazy plan to get the painting back, with a little help from some friends.