“Do you know why this mountain is called Toc? Because in our region ‘toc’ means something rotten, crumbly”. Everybody at Vajont knew that you couldn’t trust that mountain. Tina Merlin kept writing it in her articles on the “Unità”. But the people who had planned the highest dam in the world could not and did not want to listen to the sounds and the sinister signs that forewarned the disaster.
The film is the story of men who did not understand nature. For the first time a film unites civic passion with entertainment, using special effects never before seen in an Italian film. Two hours of real suspense to relive the disaster that upset Italy in the early 60’s.