Seventeen year old Maria Adele, pretty and intelligent, has a knack for chess. She's got the makings of a real champion.
Watching her playing expertly on five different checkerboards at the same time, Emilio, a young journalist seeks her out for an interview. Searching among her deceased mother's belongings for a childhood photograph, Maria Adele realises that she's been adopted. Yet Emilio’s real aim is not the girl...