Alberto and Natalino are old men who once fought together in the Partisan movement in the Piemonte region together with Silurino. Natalino lives in alone in the mountains while Alberto, a widower, lives in Turin but passes his summers in a little hotel where he meets and makes friends with another old man called Umberto. During the war a few members of their little group of partisans were wounded and while Alberto remained with the wounded, Natalino went to find help.