Marco murders his father. It is one of the many unexplainable crimes that the press attributes to a “raptus of madness”. Marco’s life was very similar to many others, in the prosperity of northern Italy. Yet there is a fracture in him, kept under the surface of normality. An apparently unexplainable hate for his father, growing day by day, year after year, that explodes in murder.
After the murder, Marco finds refuge in a seaside area, in a small hotel, amongst the tourists on holiday.