August 1991. As post-Communist Albania starts falling apart, Giorgio seeks refuge in Italy. He and thousands of his fellow refugees are locked up in the football stadium in Bari for wont of a sufficiently large holding area. Giorgio escapes from the camp, steals a small boat and sets out in search of his grandfather who lives in Pietrecamela, a small village in the Abruzzi Mountains. Unfortunately his grandfather is dead.