A very experienced skipper in his forties, Paolo (Claudio Amendola), is in charge of a sailing boat (Ulisse). He will have to sail around the Italian seas for six months teaching sailing to a group of seven youngsters. The Professor (Mariano Rigillo), who is the grandfather of one of the kids, has put together Paolo, the boat Ulisse and the youngsters, he imposes a precise course on them. With Paolo there is Francesca, a young lawyer (Anna Valle). Ulisse starts sailing and the kids start creating problems.