Naples. The summer. Sofia and Valerio are two children at an age between childhood and adolescence when their every wish depends upon their parents' goodwill. Both are waiting to leave for their holidays but the wait turns out to be longer than expected. Unwirtingly they happen to catch a glimpse of the adult world.