Malvina Munteanu is a girl from Bucharest who lives at Aviano, the small town in Friuli where there is an important US Base. She has a regular work permit, works as waitress in a restaurant for American soldiers and during her free time she attends a nursing course.
Her life resembles that of any immigrant woman in Italy. However, she has an intense experience in her past that has still a strong hold on her. In 1989, she participated, holding a gun, in the Rumanian Revolution that defeated Ceausescu.