Alberto Brogini is a successful businessman. A high-ranking executive at a large company, he is married to the beautiful Sabina with whom he has an adolescent daughter, Sandra. After many years of sacrifice, he has just finished remodelling his new house and is about to go away on an extremely well-deserved holiday. To celebrate the occasion, he has rented out an entire tropical island. Unbeknownst to him, however, Sabina is fed up with her work-obsessed husband, and she is contemplating divorce; Sandra, meanwhile, rejects her parents’ snobbish and power-obsessed values.
Alberto, with the help of his wife and daughter, organises his revenge, which, through a series of hysterical and unpredictable schemes, brings chaos to the otherwise calm bourgeois neighbourhood.