Jurij is a 10 year’s old child without sight and without a childhood, a prodigy violinist. Since his mother’s death, his father Mr K., has raised him in a cult of music, closed in a room without any contact with the outside world. He is destined to become the perfect violinist, the pure executor. Jurij, therefore, is a prisoner in a sort of harmonic labyrinth, closed within a discipline, which negates any other stimuli. His dark world lives in notes and only the memories of his mother’s presence and his exceptional rapport with nature, make his world less gloomy. Progressively Jurij falls into the abyss of an autistic vacuum and his father, furious by his defeat, abandons him to his destiny like a broken toy.