"Today, November 24, 1526, Captain Joanni de' Medici and his men overtook the German mercenaries, the Lanschenets, before they could cross the Po river, and assaulted them so violently that they inflicted grave losses on the enemy."
The Germans, under the command of General Zorzo Frundsberg, have swarmed into Italy with 15,000 foot soldiers, but they possess no artillery. Joanni de' Medici, captain of the feared Black Bands, is famed as a great leader in battle and an expert in the use of weapons. He is in the pay of Pope Clement VII.