Giovanni Sermonetti is a psychoanalyst who lives in Ancona with his wife, Paola and two adolescent children. He loves his work, his life and his family and is shocked when he learns his son and a schoolfriend stole a precious fossil.
One Sunday morning his day of rest is upset when a patient calls to say he is unwell. Giovanni changes his plans for the day and goes to visit the patient instead of spending time with his son, Andrea. The boy decides to go scuba diving with some mates but unfortunately tragedy strikes and Andrea gets the bends and dies. This is the beginning of an extenuating and heart-rendering period of mourning for the family that is only exacerbated by misunderstandings and the different ways in which each one faces the immense tragedy. After the longest time of suffering perhaps they begin to see a glimmer of light at the end of the tunnel when one morning they receive a letter in the post from Andrea’s young girlfriend. Is this the remedy they were all looking so desperately for?