The story told in Senza filtro is centered on a group of young people lead by Nico and Ray (J. Ax and D.J. Jad from Articolo 31). This is a story about every day life in Milan, the vivacious suburbs of Milan, colored by graffiti and moved by the rhythms of hip hop and funk music. The characters move in tense territory, ready for a change, a choice, and a growth. The background of this generation is violent and soaked with drugs, but above all there is a big desire to have a good time and find love.