In a time when women were expected to conform, Nora, a spirited young woman from Galway, has her world changed when she meets raffish young writer James Joyce. Persuading him to start a future together away from Dublin, the couple travel to Trieste, Italy where their passionate and tempestuous life together continues. Joyce is tormented by the fear that his work will never be published but Nora anchors his instabilities and the couple's relationship is bonded by a deep, sexual love.