This story takes place, from dawn to nightfall, in Rome nowadays. People from various ethnic origins meet in a social Center, open in an old public building. Life seems to pass very quietly, among the preparation for a party that night, but there is an impending threat. Romano, an arrogant man in his thirties, delivers a letter of eviction signed by a lawyer, Parisi.