In Naples, Dario and Carlo are the owners of a modest trattoria. It has a chance to take off, thanks to an important event: the official engagement dinner for Miria, a policewoman, and Giuliano, a dazed Carabiniere and trattoria habituè. But things don't go as planned...Miria confesses to Giuliano that she betrayed him with one of his colleague three years before.
Giuliano is miserable, and the restaurant, which ought to have been the site of his dreams coming true, is transformed into the scene of his desperation....There's nothing left for him to do but share his misery with the unfortunate proprietors.