Pietro, Ebe, Pasquale, Vincenzo, Gianni are five people who are very different from each other, from strong identities to intense involvement with their jobs. But that's not all: each of them volunteers a good part of his free time for socially helpful activities. Pietro works with children, Ebe as a unionist, Pasquale and Vincenzo are members of organizations lending a hand to the Third World, and Gianni is involved in projects for defending the environment.