Tanino, a twenty year old Sicilian boy, meets Sally, a beautiful American girl who is on holiday on the island. Tanino has always been fascinated by the idea of the American Dream and finds Sally simply irresistible so he decides to go to the US and see what destiny has reserved him. Despite a warm welcome by Sally's parents, she does not seem particularly pleased to see Tanino on her doorstep...