A journey through Italian movie history. It is at once an informative introduction to Italian cinema, a tribute to some of its greatest films and filmmakers, and an autobiography: through a passionate look at these movies that have affected him so deeply throughout the years, Scorsese also examines his own formation as a filmmaker and as a person.