Campania, at the end of the 1900's. Francesca, daughter and grandaughter of bakers and herself proprietress of a pastry shop, marries prince Giordano Montorsi for love. At a certain point Francesca, fearing for the life of Nanà, one of her nine children, makes a vow: if her baby lives, she will adopt an orphan.