Roma A.D. 000 takes place on June 4, the day of the big gay parade in Rome. The film follows the symbolic moments in the organisation of World Pride, the arguments for and against, the activities of some participants and the opinions of inhabitants and passers-by, who “invade” the city on a daily basis.