Eden takes place in Palestine between 1940 and 1946. It’s the story of a young woman, Samantha, who’s married to Dov Ernst. Both of American descent, they have immigrated to Palestine because of their Zionist convictions. Dov is a communist and architect. He dedicates his life and energy to building the country, neglecting his wife Samantha who does all she can to help him. Kalman, Samantha’s brother, a capitalist, also leaves the United States for Palestine where he hopes to make a colossal fortune buying land from Arabs.